Ni paper ni ebooks. La Biblioteca Pública de Nova York et du Alícia al país de les meravelles, El paper groc de Charlotte Perkins o La metamorfosi de Franz Kafka al teu mòbil. Només cal seguir el seu perfil a Instagram i ja podràs seguir literatura clàssica en pantalla, amb aquest nou format de contingut efímer revolucionari per a usuaris, empreses i marques: les stories d’Instagram.

Bàsicament la Biblioteca transforma les històries clàssiques escollides en històries d’animació a Instagram (a través de l’agència novaiorquesa Mother) i el resultat són  Instanovels: llibres per capítols amb un format divertit, amb tot el text de la novel·la complementat amb peces d’animació i il·lustracions modernes, i orientat a atraure lectors joves i digitals. Ho aconseguiran?

Nous formats i creativitat

Llegim Les Aventures d’Alícia al país de les meravelles a les stories, per exemple. Simplement entra al perfil Instagram de la Biblioteca i visualitza la story.  Mantén el dit polze apretat a la part inferior de la pantalla per romandre en una pàgina i completar la lectura del text. Quan acabis una pàgina, aixeca el polze i la novel·la avançarà a la pàgina següent. En el cas d’aquesta obra, en ser la primera, es troba destacada dins el perfil Instagram de la Biblioteca Pública de Nova York, que ja ha anunciat el llançament de varis títols clàssics. Un esforç creatiu d’aquesta institució per apropar la lectura on es troben els lectors (o els usuaris digitals). Un experiment o els primers passos cap a nous horitzons per la literatura?

Èxit de les stories

Les instanovels no són exaxtacment un experiment. Més aviat aprofiten l’èxit d’un format molt estimat entre els instagramers i les marques: les stories. Aquestes publicacions o històries d’Instagram que desapareixen després de 24 hores van aconseguir els 250 milions d’usuaris només al seu primer any d’aparèixer, superant el número d’usuaris actius diaris d’Snapchat, la competència. Una estadística increïble que segueix en augment i que no passa per alt entre les marques que pretenen augmentar la venda de producte o les entitats que es proposen augmentar usuaris a través d’una comunicació creativa. Per exemple, regalant una novela.

 

 

 

També et pot interessar: