Aquesta noticia em va arrencar un somriure. Facebook, la primera xarxa social del món amb més de 1.500 milions d’usuaris actius, entra a l’entorn professional dels seus usuaris amb Workplace, una nova aplicació que pretén augmentar la competitivitat empresarial i millorar la comunicació interna dins les organitzacions… de forma amigable i familiar. Sí, Mark Zuckerberg va pujar a l’escenari, una vegada més amb texans i camiseta, per anunciar les seves intencions: “un lloc connectat és un lloc productiu”. I per anunciar l’última novetat de Facebook: un espai dins la seva xarxa social per establir relacions de col·laboració entre els empleats i augmentar la comunicació amb els alts càrrecs de l’empresa.

@Magda_fs Danone a França, una de les grans companyies que implementa Workplace de Facebook https://workplace.fb.com/stories/ #facebook #empreses #workplace

He treballat anys en una gran empresa. Conec les dificultats de la comunicació interna, i també les bones intencions i els esforços per millorar-la. Amb aquesta novetat a les xarxes, sembla que els departaments de recursos humans tenen una nova eina més llaminera per aconseguir el que fa temps intenten: que els empleats comparteixin coneixements sobre projectes en marxa, que es comuniquin entre ells i que comparteixin continguts d’interès sobre les seves competències. I és clar, quan es comparteix, apareixen vídeos, ‘likes’, fotos, ‘emojis’… entre totes les persones de l’empresa. S’està preparat?

facebook-workplace

A les empreses hi ha prou comunicació? Quan la majoria d’elles encara pequen de no tenir una comunicació assertiva, fluïda i bilateral entre caps i empleats; quan massa sovint no es comunica el què o no es té en compte el com; quan no es comunica ni les decisions positives ni les complicades; ara arriba una nova eina que sembla ajudarà al treball en comú i a la productivitat entre tota l’organització. Com sol passar, si les novetats arriben des de les xarxes socials i et permeten jugar des del mòbil, solen més benvingudes. Per això algunes grans marques ja proven Workplace dins l’oficina. Des del convenciment i pagant des de 3$ per empleat. Que no oblidem a Mark: vol seguir creixent amb el gran negoci de les xarxes. I seguir anunciant novetats des de l’escenari, amb texans i camiseta.

 

També et pot interessar: