Aquest eslògan escrit a un dels pòsters de Josh Scaub ha evolucionat; el mateix dissenyador l’ha evolucionat a píxels i moviment. Scaub és un dels dissenyadors que encapçala la tendència dels pòsters en moviment i que l’octubre passat es va reivindicar al Weltformat, el festival del pòster de Lucerna. Allà també hi van destacar els treballs del dissenyador Knysztof Iwanski amb pòsters animats com aquests.

welcome-to-lucerne

Què són els pòsters animats? Una evolució lògica de format o una simple experimentació dels dissenyadors? Segurament les dues coses. Són pòsters que ja no es poden penjar a la paret de l’habitació ni sobre el maó al carrer. Ni molt menys reproduir-se a les carpetes dels adolescents com dècades enrere. Ara l’eslògan i el disseny es fonen en un gif animat o un recull d’imatges en moviment, fins i tot amb dispositius d’àudio. Com més complexa, en aquesta nova peça segurament hi ha de treballar un dissenyador i un animador. I com era d’esperar el cine, el teatre i les sèries, una font clàssica de pòsters, no deixen escapar el format. Quan es va anunciar que Doctor Strange passava al teatre, per exemple, el cartell era en moviment.

@Magda_Fs RT @DoctorStrange There are other ways to save lives. Rachel McAdams is Christine Palmer. See Marvel’s ‪#DoctorStrange in theaters November 4th!

Comunicar més enllà dels quatre colors impresos atrau l’atenció dels més o menys cinèfils. En general és una nova manera gràfica de comunicar amb moltes possibilitats i que persegueix directament el format digital. Per exemple, des d’un cartell que aparegui i desaparegui per complet, a un que basi el seu missatge en el moviment (com la imatge de benvinguda al Festival de Lucerna) o a la subtilesa d’un cartell que només es mogui per parts.

I com no, el contingut redaccional. Ni que sigui una sola paraula (ni que desaparegui en moviment!). Un cartell o un pòster publicitari necessita un bon disseny, però també un bon copy que s’hagi pensat abans de dibuixar i que formi part d’un tot. És obvi que en un cartell, la suma d’una paraula amb un disseny ha de ser exquisida; i com menys millor, pensen alguns. Cal doncs haver entès la marca, el producte, el negoci; haver pensat en anterioritat i fer un salt creatiu per aconseguir que algú es pari davant el pòster, i que la parada es tradueixi en seducció. Si és animada, també.

També et pot interessar: