Sí, qüestionar els nostres continguts abans de crear-los i difondre’ls és un exercici molt sa per aconseguir despertar l’interès i augmentar la nostra audiència, fins i tot per vendre. Algunes d’aquestes preguntes són bastant bàsiques, per exemple: realment hauria de publicar aquest contingut?

El contingut ha d’aportar valor a l’audiència: informar, entretenir, inspirar, emocionar. Perquè de contingut n’hi ha arreu; a vegades s’afirma que és el rei de la comunicació, d’altres s’entén com el ‘farciment’ per poder difondre marca, productes o canals. Però si no desperta interès real entre els teus usuaris res d’això passarà i a més hauràs malgastat temps i recursos a pensar, crear, publicar i optimitzar contingut.   

Per què i per a qui

En una fase inicial en la creació de continguts hi ha l’estratègia i l’objectiu ha de ser concret: aportar valor a una empresa, augmentar visibilitat d’una marca, augmentar les vendes, fidelitzar clients, augmentar contactes… En segon lloc cal identificar el públic idoni a qui fer arribar el contingut, des de clients d’una marca fins a professionals d’un sector o públic en general amb infinites característiques i inquietuds. En aquest moment, pregunta’t:   

  • quin objectiu té el contingut?
  • és creïble?
  • inclou noves idees que els usuaris valoraran?
  • és complementari amb contingut creat anteriorment?

Elaborar contingut

La fórmula màgica per elaborar un bon contingut no existeix. Però una vegada definit l’objectiu i el públic, quan arriba el moment de crear cal comptar amb la creativitat i el rigor. Això inclou des de la informació pròpiament dels textos i el media, fins a la forma, la usabilitat i una crida a l’acció. Preguntem-nos…    

  • el títol crida a clicar i entrar en el contingut?
  • el text és fàcil de llegir i conté requisits SEO?
  • el multimèdia complementa al text i està optimitzat?
  • la crida a l’acció o CTA està ben identificada?
  • la competència fa continguts similars i exitosos?

 @Magda_fs  Ser constante y crear contenidos de calidad, la clave. http://go.shr.lc/2E0cKjB  #contenido #marketing #blog

Compartir i optimitzar

És la fase final, però no la menys important. No deixem de fer-nos preguntes sobre com difondre el contingut: temps de publicació, canals, segmentació, reutilització, feedbacks, accions. A més, la difusió de continguts va més enllà de compartir-los; optimitzant-los a posteriori, actualitzar-los o, simplement, publicar-los altra vegada perquè tornen a ser actualitat. No deixem de preguntar-nos sobre el contingut, fins i tot després de crear-ho:

  • quin és el moment més oportú per publicar?
  • com utilitzo les xarxes socials per difondre el contingut?   
  • creo una news i llista de subscriptors?
  • haig d’actualitzar el contingut dies o mesos després?
  • puc aprofitar i tornar a publicar el mateix contingut?

Crear i difondre continguts no és fàcil. I menys si forma part d’una estratègia de comunicació. Preguntar-nos els temes adequats en cada fase ajuda a pensar, crear, publicar i optimitzar de forma adequada. I no deixar de preguntar-nos temes tan bàsics com: realment hauria de publicar aquest contingut?


(*) Aquest escrit és una pinzellada d’un post més extens (també meu) sobre la creació de continguts, publicat al blog de l’agència By4. Tens curiositat? Aquí.

També et pot interessar: