Sembla que un blog és el millor espai propi des d’on potenciar una estratègia de comunicació digital. Com que estic aprenent i emprenent, em va que ni anell al dit. Sí, el blog ha de ser la mare dels ous: podré compartir tot el que sé, aportar un valor afegit als meus seguidors, aixecar el dit a les xarxes socials i posicionar-me com a experta en… ah sí, en comunicació. I des de la plataforma adequada: WordPress és el CMS en més del 60% de pàgines web, i les paraules clau wordpress i wp provoquen 37 milions de cerques al mes. Em trobaran segur.

I de què va? Quan digui que tinc un blog el primer que em preguntaran és “i de què va?”. Haig de tenir la resposta a punt, curta, entenedora i allunyada de modes. La resposta, en un tuit:

@Magda_fs Sóc periodista, m’obre els ulls el contingut de qualitat i de vegades escric sobre internet, fotografia, música… #tincunBlog

El contingut, una vegada més. Al tuit no més de 140 caràcters, però al blog cap problema, allà via lliure: reflexions personals, informació detallada, llistes, consells… i amb tot l’scroll que vulgui. Bé, no tant, que les entrades millor no gaire llargues, però amb contingut contrastat, enllaçades i sobretot ben posicionades en SEO perquè em trobin. I la imatge: una imatge ben escollida val més que mil paraules. Això s’està complicant.

Un (altre!) calendari. Si engego un blog, cal tenir el contingut actualitzat. I si el vull tenir actualitzat, haig de planificar la seva publicació i pensar en una estratègia de continguts perquè arribin al màxim de persones. Perdó, vull dir, d’usuaris a la xarxa. En màrqueting en diuen ‘continguts per enamorar al teu públic i convertir-lo en un fan de la teva marca’. També m’anirà bé seguir i llegir altres blogs. Dedicació. Massa tard per fer-se enrere.

Compartir. Allò d’escriure un diari i no ensenyar-lo a ningú es va acabar fa anys. Ara opino, pregunto, informo. Ara la cosa va de compartir. Ha de ser a les xarxes socials, allà hi és gairebé tothom. N’hi ha moltes, i jo estic a la que té més usuaris (Facebook) i també a Twitter i a Linkedin. Sí, allà compartiré. A més, qui vulgui pot subscriure’s i rebre els meus posts directament al mail.

Però algú voldrà rebre un mail amb un post des de magdafarre.cat? I el més important, per què haig de fer posts si a mi el què m’agrada és la comunicació? Perquè sembla que un blog és el millor espai propi des d’on potenciar […]

També et pot interessar: