Twitch s’ha convertit en la plataforma que lidera les retransmissions de vídeo en directe. La xarxa social s’ha convertit en un fenomen: un model de comunicació que la TV ja es mira de reüll… En parlo al programa de ràdio Connectats i també a L’Actual de Castellar del Vallès. Aquesta és part de l’article publicat:

 

Twitch és una plataforma d’streaming però també una nova xarxa social. Tot i que ha sorgit com un nou punt de trobada per als gamers, aquest canal s’ha transformat en un espai de creació de contingut molt atractiu no només per al món del videojocs sinó també per a tot mena de sectors i marques. Sota l’aixopluc d’Amazon, a hores d’ara, és la plataforma d’streaming de videjocs més important del món. “Té una audiència de més d’1 milió d’usuaris actius”, subratlla Magda Farré, especialista en comunicació corporativa. “Els streamers juguen en directe i interactuen amb els seus seguidors a través del xat. Els seguidors gaudeixen del joc i els comentaris del seu streamer preferit”, explica Farré.

Ara bé, la plataforma fa mesos que acull continguts diversos, i ha esdevingut un espai de transmissió en directe que va més enllà de les partides en línia. Per exemple, un dels usuaris amb més seguidors, Ibai Llanos, va retransmetre les campanades la Nit de Cap d’Any amb una audiència aclaparadora. A hores d’ara, és habitual trobar entrevistes en directe, fins i tot la retransmissió de partits de futbol, o fins i tot el seguiment d’esdeveniments d’actualitat com l’assalt al Capitoli o les eleccions del 14-F. “Twitch va néixer el 2011 com un spin-off de Justin.tv, que era un canal especialitzat en streaming de videojocs. La comunitat va créixer tan de pressa que de seguida va cridar l’atenció dels gegants tecnològics i del negoci digital”, apunta l’especialista. “El 2014 Amazon va comprar Twitch per prop de 735 milions d’euros, després de no arribar a acord amb Google. I avui dia el servei està inclòs com a paquet en la subscripció d’Amazon Premium”, concreta.

En xifres, la plataforma disposa de quatre milions de canals amb usuaris que creen continguts en directe, amb de 17,5 milions de visites diàries, 1,5 milions d’espectadors al dia. “Les transmissions de Twitch es poden veure en el seu web oficial i a les seves aplicacions mòbils, i també mitjançant  la Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 i 4 o d’un altre tipus com la Fire TV d’Amazon o la Chromecast”, detalla.

Val a dir que tot i que el contingut és gratuït, els usuaris poden registrar-se i fer aportacions mensuals per evitar la publicitat a les transmissions, o xatejar amb l’streamer. La interacció i la possibilitat de compartir material audiovisual, obre la porta a la diversificació dels continguts de la xarxa. Entrevistes, ressenyes de productes, tutorials en línia, classes, o webinars, són alguns dels nous formats de Twitch. Aquest aparador, amb un perfil d’usuari jove, que no consumeix la televisió tradicional, es perfila com una nova finestra publicitària, per a empreses i mitjans de comunicació, que volen reconnectar amb el públic més jove.

 

Escolta aquí la meva col·laboració al programa Connectats de La Xarxa, sobre Twitch. 

Recupera aquí tot l’article a L’Actual sobre Twitch. 

També et pot interessar: