La pandèmia ha posat el món al revés i també, reconeguem, el món íntim de cadascú. La COVID-19 ens ha fet quedar a casa i allà ens hem hagut de posar a prova: en un sol espai, engegar en temps rècord nous sistemes de treball, de convivència en família, de viure en solitud o de reinventar l’oci. El confinament ha canviat el nostre entorn, ara limitat forçosament excepte… dins l’entorn digital. Les xarxes socials sobretot, però també les vídeo connexions, han expandit per mil la nostra taca de marca personal. Què podem fer per cuidar-la durant el confinament i amb vista al futur, especialment en l’àmbit professional? Preparar la remuntada!

 

De la mateixa manera que una marca comercial sense valors ni principis només és propaganda, la crisi actual de la COVID-19 ens ha de servir per entendre que la marca personal no només vol dir cuidar la imatge a les xarxes o opinar per quedar bé.

A més, hem de tenir en compte que el personal branding a l’entorn digital es comparteix, es regala fins i tot, a la resta d’usuaris. Encara que no hi pensem ni ho veiem, deixem impacte en la resta de persones. Per tant cal actuar, ser transparents i conseqüents segons els nostres valors. No és senzill.

 

Marca personal i confinament

Prepara la remuntada! Aprofita aquest ‘moment zero’ de parada obligatòria per aturar comptadors i repensar alguns aspectes de la teva marca personal. Aquí alguns ‘tips’ per treballar durant la quarantena:

1. Estratègia. Tret de sortida. Prepara la teva estratègia de marca personal i dissenya una proposta de valor. Això es concreta en definir objectius i dissenyar el teu pla d’actuació. Pensa a qui vols arribar especialment pel que fa a negoci, què vols comunicar i oferir.

2. Llegir. Ja no val carregar la maleta de lectures només a l’estiu. Ara hi ha temps. Llegeix sobre actualitat, sobre temes que t’interessin i per què no sobre marca personal. Recomano Andrés Pérez Ortega, referent de marca personal al nostre país.

3. Escriure. Mai tenies temps crear un blog o, pitjor encara, el tenies desactualitzat i sense escriure des de feia un any. Anima’t i crea continguts actuals, prepara’n pel futur, publica’n a les xarxes socials. Els continguts de valor són una empremta de la teva marca persona, cuida’ls!

4. Formació. Són dies de boom en formació digital (i gratuïta). El millor moment per estudiar, preguntar, compartir, descobrir en webinars, a l’Instagram stories, en cursos de poques hores…

5. Transformació digital. Si treballes o tens en compte la teva marca personal segur que paraves atenció als continguts i l’estratègia, però la tecnologia i la interactivitat ha entrat al nostre dia a dia forçosament per quedar-s’hi com un recurs de futur. Pensa com aplicar també la transformació digital en els teus projectes.

6. Creativitat. Aquestes setmanes de confinament trobem a faltar la vitamina D del sol, però hi ha una altra vitamina igualment necessària: la creativitat. L’entorn digital va ple de propostes creatives relacionades o no amb la COVID-19.  Para-hi atenció, nodreix-te i fes créixer la creativitat en els teus projectes.

7. Contactes. Amplia la teva xarxa de contactes. El networking 2.0 està a l’abast de tots cada dia, no desaprofitis l’exposició de marques personals per aprendre, relacionar-te, intercanviar i, qui sap, trobar noves col·laboracions. Crea aliances de futur.

8. Pla social. Potser ja tenies un pla social per la teva marca personal. Ja no serveix. Repensa’l i prepara’l per a després de la crisi. L’escenari econòmic incert i més aviat dur demana estar preparats però també que s’identifiqui fàcilment i de forma clara la nostra marca personal.

 

La marca personal s’ha de cuidar més que mai, especialment si l’explotes professionalment. Són temps de revisar i refer la nostra llista de prioritats i actuar en conseqüència de cara al futur. I ja no només pensar en aquest espai confinat que és casa. Casa serà la societat.

 

Estàs a punt per comunicar la teva marca personal? T’ajudo a saber detectar què és el que et diferencia, com potenciar-ho i comunicar-ho per a desenvolupar una bona marca personal. Contacta’m: hola@magdafarre.cat 

També et pot interessar: