Vols donar a conèixer la teva marca? O necessites que creixi… Agafa’t de la mà del màrqueting de continguts. Per què? Doncs perquè és l’aliat perfecte per a generar conversions en el teu negoci. O el que és el mateix, que els usuaris es transformin en vendes. I és que els continguts són com el cafè; rutinaris o de qualitat. 

Avui dia el màrqueting de continguts forma part indiscutible de qualsevol estratègia de comunicació. Consisteix a oferir a la teva audiència informació de valor amb la que puguis atraure el teu públic objectiu i que aquest acabi comprant el teu producte o servei. En resum, no et quedis només amb els leads (persones que t’han donat les seves dades): queda’t només amb què han arribat a comprar. Amb els clients reals!

Aconseguir-ho no és senzill, però ni molt menys impossible. A més d’atraure més usuaris, des de la marca cal acompanyar-los amb un contingut de qualitat cap a la part estreta de l’embut de conversió. Com?

  • Coneix al teu públic objectiu (abans de crear una estratègia de continguts!). Com funciona la teva audiència? Quines búsquedes realitza en el món digital? Quines plataformes utilitza? Quins formats prefereix?
  • Canvia el teu pla de continguts si és necessari. Que no s’acabin les idees ni els continguts! Prepara una llista de temes dels quals podries parlar i organitza una previsió a mig termini. Publiques contingut que amb el temps no funciona? Cap pla és inamovible; modifica’l, millora’l, fes-lo créixer. Publiques contingut que provoca un ràtio de conversió alt? No l’eliminis mai del teu calendari, i si pot ser amplien el ritme de publicacions.
  • Optimitza contingut i plataformes. Els continguts d’èxit es poden reutilitzar i oferir-los a la teva audiència en diferents formats: vídeo, píndoles a les xarxes, infografies… per què no un podcast!
  • Analitza, analitza, analitza. No publiquis continguts sense més. Comprova visites de cada post i comprova si generes conversions. En definitiva, no vagis ‘a cegues’; t’estalviaràs temps i recursos. No donis res per fet!
  • Actualitza els continguts. L’entorn digital no entén de dates de caducitat. No abandonis el contingut antic: amb el temps sorgeixen noves dades i per exemple els antics posts queden desactualitzats. Torna a contingut passat i actualitza dades i links.
  • Paraules clau. Els usuaris et troben en els cercadors, per tant has de posicionar el teu contingut amb les keywords adequades. Treballa i introdueix el contingut amb el SEO actualitzat… t’ajudarà a aparéixer en la part superior de les cerques de Google.

Em deixes afegir? Molt important: el contingut ha de ser d’interès. Sinó, res dels punts anteriors funcionarà. Necessites ajuda en planificar, crear i analitzar el contingut de la teva marca? T’ajudo! info@magdafarre.cat 

També et pot interessar: