Ja fa anys que em dedico al contingut. Vaig aprendre a llegir, em va captivar el relat i després la notícia. Perquè he viscut mil canvis de format i he acabat entenent el contingut com una estratègia en algun moment de la comunicació. Al final, he conegut el SEO.

 

Avui, com altres dies, l’he explicat a uns alumnes impacients per entendre i aprendre aquesta fórmula secreta que diu que, si treballes bé les paraules clau, el teu contingut guanya rellevància i posiciona bé la teva web. Tothom vol dominar de SEO, molts entenen que treballaran per Google i només alguns assumeixen que el contingut de qualitat vol dedicació i els resultats no són immediats.

Quan explico Searching Engineering Optimization (un procés per millorar la visibilitat d’una web entre els resultats orgànics dels buscadors) i veig les cares dels interessants sempre percebo el mateix: “tot això molt bé, però com es busquen les paraules clau”? En poca estona ja pregunten directament “com puc saber quines paraules em convenen?” i al final sempre igual: “què haig de fer per sortir a dalt de tot de Google?”.

Amb tota la mà esquerra els faig tornar al principi. Si no entenem que treballem pel Sr. Google i com ho hem de fer, si no sabem què és un bot, un algoritme, una indexació, ja podem entretenir-nos amb les keywords que potser no arribem on volem. I el pitjor, no ho entendrem.

 

Eines… i estratègia

Els interessats insisteixen, i quan les explicacions dels mecanismes tècnics i les estratègies acaben, entrem a les eines. Keyword Planner de Google, Google Trends, Keywords Everywhere, SemRush, Übersuggest… Aparentment sembla que entrem a recollir èxits, però ah! Aquí dins també cal treballar: fer proves entre diferents paraules, comparar dues o tres paraules per una mateixa cerca, investigar la competència, comprovar les keywords dins els links… i en dues hores veig cares cansades. I m’arriben els comentaris habituals:

• Google m’avisarà si no em funcionen les paraules clau?
• Per què encara no surto el primer si tinc les millors paraules clau?
• Haig de posar millor les que utilitza la competència?
• Si les poso keywords en anglès funcionen millor?
• Als alt de les fotos també? I a descripció? Això és molta feina…
• Però per la meva nova web, qui haurà de fer tot això?
• (entre d’altres)

 

Contingut de qualitat

I encara no hem arribat al meu punt fort. Els meus alumnes encara no saben on insistiré més. Que el contingut digital és estratègia dins l’Inbound Marketing ja ho sabem, i ho treballem. Que el SEO és el mètode a treballar per Google també ho acceptem. I que tot plegat s’ha d’analitzar, mantenir o canviar si no arriben els resultats és el que toca.

Però, escolteu, els dic: menys SEO i més flow. Si el contingut no és de qualitat ni creatiu creieu que l’usuari s’interessarà en res una vegada ens hagi trobat. Ja podem posicionar bé, que si escrivim com un robot i fem els mateixos titulars ‘resultons’ de catàleg, vigileu no s’avorreixin abans de llegir ni dues línies. I aquí els dic que tot el que hem après avui només serveix si “content is the king”. Ithe king vol dir que informi, deserti interès o resolgui el que busquin els usuaris. Veig cares d’autèntic esgotament…

També et pot interessar: